Què entenem per tecnologia de suport?


Entenem per tecnologia de suport tots aquells recursos que ens permeten apropar als alumnes al seu entorn i donar-los les eines específiques perquè el puguin modificar. Hi ha dues tipologies d'ajuts tècnics: - els que ajuden a l'alumne a accedir i participar en la informació i la comunicació (sistemes augmentatius i alternatius de la comunicació, sistemes d'accés a l'entorn informatiu i comunicatiu de l'ordinador...) - els suports físics que permeten a l'alumne accedir a l'entorn proper i remot (adaptacions físiques d'aparells, ajudes per a la mobilitat, sistemes d'accés a l'ordinador, sistemes de control d'entorn...).


A l'escola d'educació especial Jeroni de Moragas de la Fundació AMPANS, fa temps que estem treballant en la introducció de la tecnologia de suport en les activitats quotidianes dels alumnes amb necessitats educatives especials, per tal que en puguin gaudir i participar activament. Aquest és un camí que ens agradaria fer amb totes aquelles escoles que sabem que estan treballant amb les mateixes eines i les mateixes expectatives i il·lusions. És per això que us convidem a participar en aquest blog aportant les vostres experiències i iniciatives, i tots aquells projectes que, a vegades ens semblen esbojarrats, però que són viables si hi posem entusiasme, alegria i esperança.

CONTACTE:

Gemma Estruch: gestruch@ampans.cat
Rosalina Reñé: rrene@ampans.cat

dimarts

FEM PSICOMOTRICITAT AMB L'ULL DE COLOR

L'ull de color, és una tecnologia basada en la càmera web de l'ordinador que permet que aquest s'activi a través del moviment. La càmera detecta el moviment de l'alumne a través d'un color i reacciona de diferents maneres, segons les activitats que s'hi hagin programat. Existeixen moltes activitats basades en aquest tipus de tecnologia, en la pàgina d'en Joaquim Fonoll podeu trobar-ne exemples i articles relacionats. A l'escola hem fet alguna experiència de psicomotricitat a través de l'ull de color:

  • Esquerra-dreta: els alumnes, vestits amb un davantal de color, han de bellugar-se a dreta o esquerra d'un punt marcat a terra. L'ordinador els dóna un feedback visual i auditiu cada vegada que encerten.

  • Dance music: a través del moviment, els alumnes activen notes musicals diferents i gaudeixen de la seva pròpia creació musical.

  • Globus: els alumnes peten globus que es veuen a la pantalla a través dels seus propis moviments, i quan han netejat tota la pantalla de globus poden veure el missatge que s'hi amagava al darrera.